Ερώτηση Βαρεμένου και Τριανταφύλλου για τη διακοπή λειτουργίας του τμήματος ένταξης στο Γυμνάσιο Θέρμου


Βαρεμένος ΤριανταφύλλουΕρώτηση κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Αιτωλοακαρνανίας, Τριανταφύλλου Μαρία και Βαρεμένος Γιώργος, προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα την διακοπή της λειτουργίας του τμήματος Ένταξης στο Γυμνάσιο Θέρμου.
Όπως και άλλα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, έτσι και το Γυμνάσιο – Λύκειο Θέρμου αποκλείστηκε από εκπαιδευτικά προγράμματα που λειτουργούσαν τα προηγούμενα χρόνια.
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. έχει ως εξής:
«Το Τμήμα Ένταξης αποτελεί θεσμό της Ειδικής Αγωγής και μαζί με τα Ειδικά Σχολεία και την Παράλληλη Στήριξη, συνθέτουν τον βασικό κορμό της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Πρόκειται για μικρές, συνήθως, αίθουσες διδασκαλίας μέσα στα κανονικά σχολεία, όπου παρέχεται η δυνατότητα σε μαθητές με ειδικές ανάγκες μάθησης να παρακολουθούν κατάλληλα προγράμματα παρέμβασης (αποκατάστασης) σε μικρές ομάδες 2 – 3 ατόμων για μικρότερο ή μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μέσα στα χρονικά όρια του ημερήσιου προγράμματός τους. Έτσι, παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που ένοιωθαν μειονεκτικά μέσα στη σχολική κοινότητα καθώς αδυνατούσαν να παρακολουθήσουν κανονικά μαθήματα στην τάξη, έβρισκαν μέσα από τα Τμήματα αυτά τον τρόπο να συνεχίσουν ομαλά τη μαθητική τους ζωή. Η προσφορά, επομένως, των Τμημάτων Ένταξης, καθώς και των εκπαιδευτικών που τα έχουν αναλάβει, είναι πολύτιμη και αναντικατάστατη.
Ωστόσο, με τα αλλεπάλληλα πλήγματα που δέχεται η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση λόγω της μείωσης των αναγκαίων πόρων και της έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού, ήρθε η σειρά και των Τμημάτων Ένταξης να περιορίσουν ή και να διακόψουν πλήρως τη λειτουργία τους. Όπως και άλλα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, έτσι και το Γυμνάσιο – Λύκειο Θέρμου αποκλείστηκε από το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας. Το Τμήμα Ένταξης που λειτουργούσε τα προηγούμενα χρόνια, και παρά τις προσπάθειες του Συλλόγου των Διδασκόντων, παραμένει φέτος κλειστό, αν και διανύουμε πλέον τον μήνα Δεκέμβριο και φτάνουμε στο τέλος του πρώτου τριμήνου. Αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής αυτής πολιτικής είναι δεκάδες μαθητές, με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να μένουν χωρίς καμία βοήθεια και στήριξη. Το βάρος της ειδικής εκπαίδευσης των παιδιών αυτών καλούνται να αναλάβουν αποκλειστικά οι γονείς τους, σε περίοδο μάλιστα βαθιάς και παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, μεγάλης ανεργίας και δραματικής μείωσης των εισοδημάτων.
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να προχωρήσει στην άμεση στελέχωση του Τμήματος με καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, όπως έχει ήδη ζητηθεί από τη διεύθυνση του σχολείου, ώστε, παρά τη μεγάλη καθυστέρηση, το Τμήμα να μπορέσει να επαναλειτουργήσει και να προσφέρει τη βοήθειά του στους μαθητές που την έχουν ανάγκη.
Επειδή, η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι, σύμφωνα με τον ν. 3699/2008, υποχρεωτική, δημόσια και δωρεάν και, επομένως, πρέπει να καλύπτεται με δαπάνες του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού και από την αρχή της κάθε σχολικής χρονιάς,
Επειδή, η χώρα μας δεσμεύεται και υποχρεούται, ως συμβαλλόμενο κράτος, να εφαρμόζει τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του Ο.Η.Ε.,
Επειδή, σε πολλές περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και το Θέρμο, οι δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης έχουν διακόψει τη λειτουργία τους λόγω έλλειψης οικονομικών και ανθρώπινων πόρων,
Επειδή, σε τελευταία ανάλυση, αποτελεί βαρβαρότητα παιδιά με αναπηρίες και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να οδηγούνται στον σχολικό αποκλεισμό και να καταδικάζονται στον «κοινωνικό Καιάδα»,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Τι προτίθεται να πράξει προκειμένου να καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να εξασφαλισθεί η κανονική λειτουργία του Τμήματος Ένταξης στο Γυμνάσιο – Λύκειο Θέρμου;
2. Λόγω της παρέλευσης ήδη του πρώτου τριμήνου του σχολικού έτους, και με δεδομένο ότι η γυμνασιακή εκπαίδευση είναι υποχρεωτική, τι προτίθεται να πράξει, και με ποιους πόρους, ώστε να προσληφθούν πιστοποιημένοι αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγή για τη στελέχωση του Τμήματος και την καθυστερημένη, έστω, έναρξη λειτουργίας του;»

Advertisements