Φούντα: «Αμφίβολη η υλοποίηση μεγάλων αναπτυξιακών έργων;»


ΦούνταΝΑβέβαιη είναι η έκβαση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές μεταφορών, περιβάλλον και αειφόρος ανάπτυξη» αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όχι μόνο δεν έκανε αποδεκτές τις τεχνο-οικονομικές μελέτες, αλλά διατύπωσε δεκάδες παρατηρήσεις ως προς την κοστολόγηση των έργων.
Το εν λόγω πρόγραμμα αφορά «πολυδιαφημισμένα» από την Κυβέρνηση έργα, όπως η Γραμμή 4 του μετρό, οι επεκτάσεις του τραμ, το Φαληρικό Μέτωπο ή η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου. Εκτός αυτών, περιλαμβάνονται έργα-γέφυρες από το ΕΣΠΑ (όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης), έργα σιδηροδρομικού δικτύου (μεταξύ άλλων ολοκλήρωση δικτύου Πελοποννήσου) ύψους 765 εκ. και έργα οδικών υποδομών, όπως η ολοκλήρωση της σύνδεσης Ακτίου – Δυτικός Άξονας ή τμήματα της Ολυμπίας Οδού (Πάτρα – Πύργος και Καλό Νερό – Τσακώνα) και του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα).
Σύμφωνα δε με σχετικό δημοσίευμα, μολονότι τα προτεινόμενα έργα στην Κομισιόν υπολογίζονται στα 3,8 δις ευρώ −με τη διαθέσιμη ευρωπαϊκή συμβολή να καλύπτει μόνο τα 3,2 δις−, οι πραγματικά αναγκαίοι πόροι αγγίζουν τα 5 δις ευρώ αν προϋπολογιστούν όλες οι πιθανές αναγκαίες δαπάνες. Εμφανίζεται δηλαδή σημαντικό χρηματοδοτικό κενό άνω του 1,5 δισ. ευρώ.
Έτσι, παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις, η χρηματοδότηση των έργων δεν έχει εξασφαλιστεί, ενώ αμφίβολη καθίσταται πια η υλοποίησή τους.
Διευκρινίσεις για το κρίσιμο αυτό ζήτημα ζητά η Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα από τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Ολόκληρη η Ερώτηση της κ. Φούντα εδώ.

Advertisements